Korzyści sprzedażowe

Limity czasowe, ustawiane w systemie przez właściciela HotSpota, mogą być dla korzystających z Internetu motywacją do złożenia kolejnego zamówienia. Przekłada się to na zwiększenie sprzedaży w przypadku gości dłużej korzystających z Internetu (zajmujących stoliki, wykorzystujących punkt jako "mobilne biuro"). W wielu miejscach darmowy Internet jest motywacją by zatrzymać się na dłużej i skorzystać z większej ilości usług (np. HotSpot na stacji paliw).

Przykłady:

Na stacjach paliw dostęp do Internetu będący bonusem za zakup w sklepie stacji, przyczynia się do zwiększenia obrotów oraz zachęca Klientów do dłuższego postoju w celu skorzystania z dostępu do Internetu, a przy okazji również gastronomii.

W kawiarni każdorazowo, wydłużenie możliwości korzystania z Internetu wiąże się z koniecznością złożeniem Zamówienia. Właścicielom HotSpota limitowane (w tym wypadku przez konieczność złożenia Zamówienia i czasowo) korzystanie z Internetu daje możliwość wyeliminowania osób, dla których pobyt w kawiarni jest tylko pretekstem do skorzystania z bezpłatnej sieci i które mogłyby tam spędzać mnóstwo czasu przy jednej filiżance kawy.