Internet do kawy - luksus czy konieczność?

Z Internetu korzystamy nie tylko w pracy i w domu. Co ósmy Polak korzysta z Internetu w miejscach, w których spędza czas wolny - w kawiarni, hotelu czy na lotnisku.

Raport Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia podaje, iż bezprzewodowy dostęp do Internetu jest najczęściej pożądaną usługą dodatkową w kawiarniach. Wbrew pozorom nie wszyscy przybywają tam tylko po kawę, część badanych podała kawiarnię jako miejsce spotkań towarzyskich i biznesowych, część jako miejsce odpoczynku. Niezależnie jednak od powodu pobytu w kawiarni, ponad 75% badanych uznało, że bezprzewodowy Internet jest (oprócz kawy :) ) niezbędnym atrybutem dobrej sieciowej kawiarni.

Kawiarnie udostępniające bezprzewodowy Internet są częściej wybierane przez potencjalnych Klientów na miejsce spotkań czy rozmów biznesowych.

Duży popyt na usługę powinien nieść za sobą zainteresowanie samych kawiarni. Z naszych doświadczeń wynika, że aby zainteresować właścicieli kawiarni szerszym udostępnianiem Internetu potrzeba mechanizmów umożliwiających kontrolę łącza i czasu udostępniania sieci Klientowi- czyli narzędzi mobilizujących do częstszych zakupów przez osoby, które chciałyby wykorzystywać kawiarnie jako miejsce prowadzenia „mobilnego biura”.

Dzięki Systemowi WiFi-Spot oraz czasowemu udostępnianiu Internetu przy wykorzystaniu kuponów z kodami dostępowymi, zwiększa się częstotliwość zakupów kawy (z kodem do Internetu) co z nawiązką rekompensuje niewielkie opłaty za używanie systemu oraz znacząco zwiększa obrót kawiarni wykorzystującej System WiFi-Spot.

Sugerowanym przez nas rozwiązaniem dla kawiarni jest dostęp do Internetu z kuponami uprawniającymi do półgodzinnego lub godzinnego korzystania z sieci. Po tym czasie użytkownik oczekujący połączenia z Internetem, w celu kontynuowania surfowania zazwyczaj dokonuje kolejnego Zamówienia.

Preferencje bywalców kawiarni są czytelne. Dajmy im dobrą kawę i prosty dostęp do Internetu – będą nas odwiedzać częściej.