Jak ważny jest Internet w Hotelu?

Nowoczesne Hotele oprócz inwestycji w piękne wnętrza, wygodną infrastrukturę techniczną i wykwalifikowany personel inwestują również w wiedzę. Zanim Hotel zacznie przynosić zyski i przyciągać tłumy klientów powinien rozeznać, jakiej oferty spodziewają się jej odbiorcy.

Czy Hotel, który nie może zaoferować bliskiego towarzystwa jeziora, leśnych ścieżek rowerowych, czy widoku na morze ma mniejsze szanse? Byłoby tak, gdyby widok za oknem był najważniejszym kryterium.Nie każdy jednak traktuje Hotel wyłącznie, jako miejsce noclegu, czy bazę do turystycznych wycieczek. Coraz większa część jego odbiorców stawia wymagania daleko wybiegające poza wygodne łóżko i dobre śniadanie.

JAKIE SĄ WIĘC KRYTERIA ?

Ośrodki Badania Opinii Publicznej przeprowadzają dziesiątki badań satysfakcji, wykorzystując tradycyjne metody badań takie jak telefoniczny wywiad, czy kwestionariusz ankiety. Wrocławski Hotel Puro postanowił wykorzystać do takiego badania narzędzie, które z dnia na dzień robi się coraz bardziej popularne – społecznościowy serwis Facebook. Ankieta zamieszczona na Facebooku przyniosła odpowiedzi na najbardziej kluczowe w hotelarstwie pytania.

CO LUBIĄ KLIENCI HOTELU? I CZEGO NIE LUBIĄ.

Badanie wyraźnie pokazało, że obok kompetentnego personelu, miłego otoczenia, dobrego zaplecza gastronomicznego i przyjaznej atmosfery, bardzo istotnym elementem jest łatwo dostępny bezprzewodowy Internet. Mocno zaciera się granica między czasem prywatnym a tym, który poświęca się na pracę. Biuro niejednokrotnie znajduje się tam, gdzie pracownik. Dla wielu osób Hotel, który nie udostępnia Internetu staje się miejscem kompletnie nieatrakcyjnym, bo niewygodnym. Brak Internetu może oznaczać uciekających Klientów, a Ci są najczęściej powodem do zmian. Również tych najtrudniejszych - czyli zmian w mentalności. Klienci lubią, „gdy to, co wyczytają na stronie internetowej sprawdza się w rzeczywistości, gdy klimatyzacja działa i robi to cicho, i gdy Internet bezprzewodowy faktycznie działa i to w każdym pokoju”. „Wygodne łóżko” i „bezproblemowy dostęp do Internetu” sprawiają, że Klienci nie tylko są zadowoleni, ale chcą wracać „do tego miasta i do tego hotelu”. Surfowanie po sieci, komunikowanie się za pomocą maili, czy prowadzenie życia towarzyskiego na portalach społecznościowych dotyczy dzisiaj tak dużej części społeczeństwa, że nie należy tego lekceważyć i spychać na margines.

O ile duże Hotele korzystają z nowoczesnych, często kosztownych systemów informatycznych, tak mniejsze ośrodki, pensjonaty często stawiają ten punkt, jako jeden z mniej ważnych na liście oczekiwań swoich potencjalnych Gości. Czy możliwe jest spełnienie oczekiwań Klientów, bez angażowania dużych środków finansowych, układania sieci przewodów prowadzących do pokoi i kupowania drogich urządzeń i oprogramowań?

System WiFi-Spot wychodzi z atrakcyjną cenowo ofertą do wszystkich obiektów – również mniejszych hoteli i pensjonatów, dając im narzędzie umożliwiające nie tylko udostępnianie Internetu, ale również jego kontrolowanie.

Bezprzewodowy Internet może być udostępniany darmowo lub może być limitowany za pomocą kuponów dostępowych, oferowanych Klientom (darmowo lub odpłatnie – w zależności od wewnętrznej polityki obiektu). Zaletą rozwiązania jest możliwość spersonalizowania strony startowej widocznej przy pierwszym logowaniu się do Internetu i prezentowania na niej np. oferty hotelu,telefonów kontaktowych, czy listy atrakcji, z których mogą korzystać Klienci w hotelu i poza nim.

JAK TO DZIAŁA ?

Do uruchomienia usługi nie są potrzebne inwestycje w kosztowne urządzenia i serwery. Wystarczy łącze internetowe i tani router Wi-Fi(często może być wykorzystane wcześniej użytkowane urządzenie).

Właściciel hotelu wybiera jeden z abonamentów. Do wyboru jest darmowy WiFi-Spot FREE albo kilka abonamentów komercyjnych WiFi-Spot PRO(już od 30 zł miesięcznie), w których możliwe jest drukowanie kuponów dostępowych do Internetu i udostępnianie ich... zgodnie z własną polityką marketingową. Właściciel może udostępniać kupony o ograniczonym czasie, np. ważne przez pół godziny, może również ograniczać transfer i w ten sposób zadbać o to, by nikt z Gości nie blokował łącza pozostałym korzystającym z hotelowej sieci. Łatwo dostępne statystyki pokażą właścicielowi Hot Spota, w jaki sposób wykorzystywane jest łącze, jaki jest status urządzenia i kto korzysta z jego systemu.

Posiadanie własnej strony internetowej, reklama w branżowych serwisach i w wyszukiwarkach jest dzisiaj standardem. Technologia bezprzewodowa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, nie tylko tych, którzy podróżują ze służbowym komputerem, ale również tych, którzy będąc daleko, chcą być jednak bliżej.