W kawiarni pracuje się milej - Internet w kawiarni cafetee

Właściciel „cafetee”- przytulnej kawiarni na warszawskim Ursynowie zapytany, dlaczego zdecydował się na Hot Spota, odpowiedział krótko:

„Internet nie jest dzisiaj kwestią wyboru, to dla klientów, ale i dla restauratora sprawa zupełnie oczywista. Notebook czy PDA przestały być luksusem. Jest spore grono osób oczekujących dostępu do sieci w każdym miejscu – zarówno do pracy jak i kontaktów prywatnych i wybierających na odpoczynek miejsca, które taki dostęp zapewnią.”

Obok nas, przy stoliku siedzi pani z filiżanką kawy, szarlotką i … niewielkim komputerem. Czy korzysta z Internetu? Korzysta, razem z kawą dostała kupon umożliwiający godzinne surfowanie po sieci. „Gości, którzy korzystają z Internetu jest zaskakująco dużo. Kawiarnia stała się przystankiem między spotkaniami, miejscem spotkań biznesowych albo pretekstem do tego by ze służbowym komputerem oderwać się na kilka chwil od biurka”. Ale dlaczego? „W kawiarni pracuje się milej, milej się odpoczywa :)” – twierdzi pan Jacek – właściciel „cafetee”.

Pani przy stoliku obok, po skończonej godzinnej sesji, ma prawo do kolejnej, po złożeniu Zamówienia. Właściciel tłumaczy, dlaczego zdecydował się na takie rozwiązanie

„Do tej pory znaczną uciążliwością były osoby, które spędzały w kawiarni wiele godzin, po to tylko, żeby skorzystać z darmowego internetu. Coraz częściej spotyka się osoby, które traktują kawiarnię jako najtańsze ‘mobilne biuro’ spędzając przy jednej herbacie kilka godzin. Dla restauratora problemem nie jest tylko mały przychód, generowany przez taką osobę, lecz przede wszystkim fakt, że blokuje ona stolik. W tym czasie ktoś inny mógłby napić się kawy, zjeść deser... Wprowadzenie mechanizmów dostępu do Internetu z ograniczeniem czasowym rozwiązuje problem i zachęca internautów do częstszych zamówień. Kawiarnia pozostaje kawiarnią a Internet do kawy to tylko dodatek”.

Instalacja usługi przebiegła bezproblemowo, a cała obsługa polega na comiesięcznym wydrukowaniu kuponów, które dostępne są przy kasie. Niewysokie miesięczne koszty usługi – zdaniem p. Jacka – są akceptowalne i zwracają się już przy kilku dodatkowych zamówieniach.

Dodatkowo Kawiarnia znajduje swoje miejsce w wyszukiwarce punktów, które oferują Hot Spoty. Właściciel może tam umieścić mapę dojazdu, ofertę, godziny otwarcia, galerię zdjęć. To również darmowa promocja, podobnie jak personalizowane informacje i logo umieszczane na stronie startowej.

Dyskretna informacja na szybie „WiFi-Spot INTERNET HOT SPOT” zaprasza tych, którzy lubią pracować przy kawie, lub w taki sam sposób sprawdzać, co się dzieje na świecie.